Logo: Miasto i Gmina Ogrodzieniec
Miasto i Gmina Ogrodzieniec

Oficjalna strona internetowa Miasta i Gminy Ogrodzieniec. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.

UWAGA-Dofinansowanie do instalacji fotowoltaicznych w Gminie Ogrodzieniec ze środków Unii Europejskiej – nabór uczestników!

Zapraszam właścicieli budynków mieszkalnych położnych w Gminie Ogrodzieniec do uczestnictwa w projekcie budowy domowych instalacji fotowoltaicznych produkujących energię elektryczną z energii słonecznej na potrzeby własne. Posiadanie takiej instalacji może zapewnić uniezależnienie się od dostawcy energii elektrycznej i całkowicie bezpłatne korzystanie z domowych urządzeń elektrycznych w przyszłości. Wyprodukowaną nadwyżkę energii elektrycznej, zgodnie z obowiązującą ustawą, będzie można odsprzedać firmie TAURON S.A.

 

Aktualnie trwa konkurs ogłoszony przez Zarząd Województwa Śląskiego na dofinansowanie takich instalacji ze środków Unii Europejskiej. Beneficjentami końcowymi mogą być mieszkańcy z naszego województwa, a wniosek w ich imieniu może złożyć gmina. Dofinansowanie dla mieszkańca wynosić będzie 80% kosztów kwalifikowanych.  Dla przeciętnego gospodarstwa domowego powinno ono zapewnić zwrot poniesionych nakładów już po 2-3 latach od uruchomienia, w zależności od aktualnie zużywanej energii elektrycznej.  Tak więc, im więcej dziś płacimy za zużytą energię elektryczną, tym przedsięwzięcie jest bardziej uzasadnione ekonomicznie i szybciej się zwróci.  Szczególnie dla tych, którzy aktualnie płacą za prąd więcej niż 200zł/miesiąc.

 

Jeśli znajdzie się grupa chętnych Właścicieli do udziału w projekcie – przygotujemy odpowiednie dokumenty i złożymy je w konkursie.

W terminie do końca stycznia br. będziemy zbierać ankiety od zainteresowanych osób.

Są one dostępne na stronie internetowej gminy pod adresem  www.ogrodzieniec.pl a także w kancelarii Urzędu Miasta i Gminy Ogrodzieniec. Na terenach sołectw będą one również u sołtysów.  Zapraszam do udziału w projekcie i życzę powodzenia!

Andrzej Mikulski , Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec

Regulamin uczestnictwa w projekcie wraz z załącznikami:

- załącznik nr 1 - Deklaracja udziału grantobiorcy w projekcie
- załącznik nr 2 - Oświadczenie współwłaścicieli
- załącznik nr 3 - Opis nieruchomości
- załącznik nr 4 - Wymagania Techniczne dla instalacji fotowoltaicznych


Szczegóły do naszej "akcji fotowoltaika":

1. Dofinansowanie będzie przeznaczone dla mieszkańców zużywających co najmniej 2500 kWh/rok energii elektrycznej tj. płacą za zużycie więcej niż 130 zł miesięcznie. Im rachunki za energię są większe, tym inwestycja jest bardziej opłacalna.
2. Możliwe będzie dofinansowanie do budynków w których prowadzona jest działalność gospodarcza.
3. Planuje się dofinansowanie instalacji „mniejszych” – dla rodzin, które płacą miesięcznie za prąd 130-250 zł oraz „większych” – dla rodzin płacących więcej niż 250 zł/miesiąc.
4. Koszt całkowity instalacji „mniejszej” to ok.20 tys.zł, z czego dofinansowanie grantu będzie wynosić 12 tys.zł a koszt mieszkańca ok.8 tys.zł
5. Koszt całkowity instalacji „większej” to ok.32 tys.zł, z czego dofinansowanie grantu będzie wynosić 20 tys.zł a koszt mieszkańca 12 tys.zł
6. Niezbędne do montażu na dachu budynku jest ok.18 m2 dla instalacji „małej” i ok.30 m2 dla instalacji „dużej”. Połać dachowa powinna być usytuowana w kierunku nasłonecznionym. Możliwe jest również zamontowanie paneli fotowoltaicznych na niezacienionym gruncie.
7. Uczestnik projektu zamówi we własnym zakresie dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej, a Gmina wypłaci dofinansowanie po odbiorze i uruchomieniu instalacji. Nie będzie możliwe wypłacanie zaliczek – grant wypłacany zostanie jednorazowo w pełnej wysokości po zakończeniu budowy.
8. W roku 2018 Gmina Ogrodzieniec ubiega się w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego w imieniu mieszkańców o środki na granty.
9. Decyzja o udzieleniu dofinansowania nastąpi w IV kw. 2018. W przypadku otrzymania środków z Urzędu Marszałkowskiego Gmina w latach 2019-2020 będzie ogłaszać nabory na udzielenie grantów wśród chętnych mieszkańców.
10. Niezbędnym jest zgłoszenie się do programu poprzez złożenie deklaracji do Urzędu Miasta i Gminy do 30 stycznia br.
11. Złożenie w terminie późniejszym spowoduje umieszczenie na liście rezerwowej.

Szczegóły w Regulaminie uczestnictwa dostępnym na stronie internetowej gminy Ogrodzieniec.

Zapytania można kierować na adres: konsultacje@ogrodzieniec.pl lub burmistrz@ogrodzieniec.pl


Odpowiedzi burmistrza na pytania zainteresowanych montażem instalacji

FROM: R.K.
SENT: Thursday, January 11, 2018 12:55 AM
TO: burmistrz@ogrodzieniec.pl
SUBJECT: Instalacja fotowoltaiczna - pytania

Szanowny panie burmistrzu, dofinansowanie do instalacji fotowoltaicznych to świetna i długo wyczekiwana inicjatywa mogąca poprawić nie tylko jakość powietrza ale i sytuacje finansową mieszkańców.

Chętnie z niej skorzystam i trzymam kciuki żeby, projekt zakończył się realizacją.


Odpowiedź. Szanowny Panie, Jesteśmy na etapie rozpoznania potrzeb i ilości chętnych osób do udziału w projekcie. Rozprowadzane aktualnie ankiety posłużą nam do złożenia wniosku do Urzędu Marszałkowskiego w związku z ogłoszonym konkursem: http://rpo.slaskie.pl/lsi/nabor/255 . Zdecydowałem się na złożenie wniosku w imieniu mieszkańców w trybie “grantowym” tzn. chcemy pozostawić kwestie wyboru urządzeń uczestnikom a naszą rolą będzie rozdział dotacji bez narzucania konkretnych producentów

Pytanie 1.Ponieważ ciągle nasuwa się wiele pytań i wątpliwości dotyczących projektu, proszę o informacje czy oprócz podanych adresów mailowych można uzyskać informacje telefonicznie rozmawiając z pracownikiem urzędu znającym więcej szczegółów?

Odpowiedź.  Na dziś najważniejsze jest rozwiązanie problemów organizacyjnych i w tej sprawie najlepiej dzwonić bezpośrednio do mnie: (32) 6709700 , kom:608538930 lub do Piotra Mikulskiego – 32 6709726.

Pytanie 2. Czy pojawią się na stronie gminy indywidualne pytania i odpowiedzi zadawane drogą mailową?

Odpowiedź. Oczywiście odpowiem na każdy e-mail z zapytaniem lub przekażę zapytanie do specjalisty. Można go kierować na: konsultacje@ogrodzieniec.pl lub burmistrz@ogrodzieniec.pl.

Pytanie 3.Czy przewiduje pan spotkania informacyjne dla osób zainteresowanych tym projektem?

Odpowiedź. Na tym etapie projektu nie planowaliśmy spotkań z mieszkańcami, ponieważ do złożenia wniosku wystarczą nam dane z deklaracji – nie ma potrzeby robienia żadnych projektów technicznych. Ale, jeśli jest taka potrzeba – zebranie możemy zorganizować

Pytanie 4. Czy opis na stronie gminy: ”_ jeśli znajdzie się grupa chętnych właścicieli do udziału w projekcie – przygotujemy odpowiednie dokumenty i złożymy je w konkursie_." oznacza, że istnieje minimalna ilość osób która musi wyrazić chęć udziału aby projekt ruszył?

Odpowiedź. Dobrze byłoby, abyśmy mieli co najmniej 200 osób chętnych, ponieważ da to konkretny efekt ekologiczny np. redukcji CO2.  Nie ma w regulaminie ze strony Urzędu Marszałkowskiego minimalnej liczby uczestników we wniosku. Jeśli więc będzie chętnych mniej, to i tak wniosek złożymy lecz myślę, ze jego szanse mogą być mniejsze.

Pytanie 5. Czy jest określona maksymalna ilość uczestników projektu?

Odpowiedź. Dostępnych w ogłoszeniu o konkursie jest ok. 22 mln.zł na całe województwo. Trudno powiedzieć jakie kryteria przyjmie Urząd Marszałkowski przy wyborze, czy będzie preferencja na kilkanaście mniejszych wniosków kilkumilionowych, czy też na kilka dużych wniosków. Sądzę, że lepiej starać się o kilka milionów.

Pytanie 6. Czy projekt może zostać odrzucony z powodu jakości jego napisania?

Odpowiedź. Tak, jeśli wniosek będzie zawierał błędy, to na etapie oceny zostanie odrzucony. Wymagania są podane w Regulamin konkursu RPSL.04.01.03-IZ.01-24-199/17   , Przewodnik dla beneficjentów EFRR RPO WSL 2014-2020 [wersja aktualna]  oraz  Zasady w zakresie kwalifikowania wydatków z EFRR w ramach RPO WSL 14-2020 - formuła grantowa podanymi na http://rpo.slaskie.pl/lsi/nabor/255 . Najważniejsze jest aby potrzeby mieszkańców i ich oczekiwania wpisywały się w polityki unijne dotyczące pomocy finansowej.

Pytanie 7. Kto i na jakim etapie oceni zgodność projektów z §5, pkt 7 Regulaminu?

Odpowiedź. Gmina. Nastąpi to na etapie oceny wniosku o wypłatę grantu. Zakładając, hipotetycznie, że otrzymamy jako gmina środki z urzędu marszałkowskiego w przyszłym roku (rozstrzygnięcie konkursu RPSL.04.01.03-IZ.01-24-199/17 przewidywane jest na IV kw 2018) procedura udzielenia grantu będzie wyglądać następująco:

1). Gmina ogłosi konkurs dla mieszkańców na udzielenie grantu,

2). Mieszkaniec, zakwalifikowany do dofinansowania sam wybiera projektanta, a później dostawcę instalacji. Przy wyborze dostawcy musi zapewnić spełnienie zasad konkurencyjności i rozeznać rynek urządzeń. Dopuszcza się przy tym rozesłanie zapytań ofertowych do kilku firm i wybór spośród 3 ofert najkorzystniejszej cenowo,

3) Po wykonaniu instalacji zgłasza ją do odbioru do gminy,

4) Po odbiorze wypłaca wynagrodzenie dla wykonawcy  i składa wniosek o wypłatę grantu do gminy,

5). Gmina weryfikuje wniosek o wypłatę i po weryfikacji spełnienia wymagań podanych w konkursie w ciągu nie dłuższym niż miesiąc – wypłaca pieniądze.
 

Pytanie 8. Co się stanie (m.in. z finansowaniem) jeśli Tauron odmówi podpięcia mikroinstalacji do swojej sieci (choćby z powodu przekroczenia całkowitej mocy przyłączeniowej zainstalowanego transformatora w stacjiSN/nN)?

Odpowiedź. Nie jestem w stanie odpowiedzieć w tej chwili, ale opublikowane są procedury na stronie

http://www.tauron-dystrybucja.pl/przylaczenia-do-sieci/mikroinstalacja/Strony/mikroinstalacje.aspx

Pytanie 9. Czy można rozszerzyć zakres mocy (obecnie np. od 5 do 5,3 kWp) zestawów w Regulaminie

W dół - są np. oferowane gotowe zestawy o mocy 4,930 kWp)

W górę – istnieje ograniczenie finansowania do 20000 zł przy mocy 5kWp to czy nie można dopuścić zestawów np. 6kWp z takim samym ograniczeniem dofinansowania?

Odpowiedź. Rozeznam propozycję z firmą doradczą, która pomaga nam w przygotowaniu wniosku.

Proszę o odpowiedzi na moje pytania.
Z poważaniem
R.K.
 

-----Oryginalna wiadomość-----
From: R.K.
Sent: Wednesday, January 17, 2018 11:26 PM
To: burmistrz@ogrodzieniec.pl
Subject: Re: Fwd: Re: Instalacja fotowoltaiczna - pytania

Szanowny Panie Burmistrzu, uprzejmie dziękuję za szybką, szczegółową i obszerną odpowiedź. Ponieważ wyjątkowo zależy mi na powodzeniu tego przedsięwzięcia, mam jeszcze propozycję dotyczącą rozpowszechniania informacji dotyczącej tego projektu. Sugeruję umieszczenie informacji o naborze chętnych do projektu na tablicach informacyjnych/ogłoszeniowych na terenie całej gminy -nie każdy zagląda regularnie na stronę internetową Gminy. Szeroko prowadzona akcja informacyjna pozwoli zgromadzić większą liczbę chętnych co, mam nadzieję, zwiększy szansę na powodzenie zgłoszenia naszej Gminy.
Liczbę chętnych mocno ograniczą, oprócz wykluczeń wynikających z Regulaminu:
- pokrycie dachu materiałami zawierającymi azbest
- niskie roczne zużycie energii (poniżej 2500 kWh) inne czynniki:
- niekorzystne położenie połaci dachu (w kierunku innym niż południe)
- trudne warunki ekonomiczne niektórych mieszkańców

lub po prostu obawy, że sprawa przerasta ich organizacyjnie (szukanie projektanta, dostawcy oraz cała logistyka przedsięwzięcia) i dlatego widzę potrzebę szerokiej akcji informacyjnej. Ponieważ termin do którego można składać wnioski do Urzędu Marszałkowskiego to 26.03.2018 r. to pozwolę sobie zasugerować -w wypadku małej liczby zgłoszeń w naszej Gminie do dnia 31.01.2018 r. - przedłużenie terminu składania deklaracji.
 

Odpowiedź: Skuteczniejsza będzie Gazeta Ogrodzieniecka i ambona - tablice ogłoszeń w okresie zimowym się raczej nie sprawdzają. Daliśmy termin do końca stycznia, wiedząc z doświadczenia, że jeszcze z tydzień-dwa deklaracje będą spływać. Będzie lista rezerwowa, więc kto się dowie później lub zdecyduje się o przystąpieniu w terminie późniejszym zostanie wpisany na listę rezerwową. Ale widzę, że informacja raczej dotarła do mieszkańców, bo codziennie wpływa do urzędu kilkanaście ankiet. Mimo to, poprosimy proboszczów, aby w niedzielę odczytali ogłoszenie a Gazeta ukaże się w przyszłym tygodniu. Niestety nic nie poradzę w przypadku dachów azbestowych. Nie dostaniemy dofinansowania unijnego na montaż instalacji na takich dachach. W ub. roku złożyliśmy wniosek na dofinansowanie ze środków UE wymiany azbestowego pokrycia dachowego na 408 budynkach prywatnych. Nie chciałbym zapeszyć, ale są duże szansę na dotację, więc problem w wielu przypadkach się rozwiąże - zainteresowane osoby będą mogły ubiegać się o środki na dach i na instalację.
Jeśli chodzi o niskie zużycie, to jest to kwestia ekonomii. Do otrzymanej dotacji na instalację fotowoltaiczną trzeba dołożyć swoich 8-10 tys.zł, więc jeśli miesięcznie zużycie jest małe, to inwestycja będzie się długo zwracać. Zużycie na poziomie 2500 kWh rocznie powinno zapewnić zwrot po 3-4 latach. Wniosek jest oceniany przez urząd marszałkowski również pod względem opłacalności - stad nasz wymóg dotyczący zużycia.

Szanowny Panie Burmistrzu, nasza wymiana korespondencji zrodziła u mnie kolejne pytania:

Pytanie 10. Dlaczego poziom dofinansowania określony w Regulaminie wynosi 80% zamiast 95%, gdyż na stronie internetowej konkursu przeczytałem:
"Maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 85% bądź poziom wynikający z luki w finansowaniu, rekompensaty, pomocy de minimis lub zgodnie z zasadami udzielania pomocy publicznej. Dla projektów realizowanych w formule grantowej maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu
wynosi 95%"?

Odpowiedź. Wyjaśnienia wymaga sprawa naboru wniosków do dofinansowania w związku z ogłoszonym konkursem przez Urząd Marszałkowski na etapie ubiegania się przez Gminę Ogrodzieniec o środki unijne. Otóż, wygląda to tak: załóżmy, dla ułatwienia, że po zebraniu deklaracji wartość naszego projektu wynosi 1 mln.zł. Gdybyśmy otrzymali dofinansowanie dla mieszkańców w tej kwocie, to zgodnie z regulaminem 950 tys.zł (95%) stanowić będą środki unijne a 50 tys.zł (5%) musi dołożyć gmina. Całą tą kwotę - 1 mln. zł, przeznaczamy na granty dla mieszkańców. O tych „5% gminy” do tej pory nie informowaliśmy, żeby nie wprowadzać dodatkowego zamieszania, ale faktycznie jako samorząd składający wniosek do UM w imieniu mieszkańców mamy obowiązek dołożenia 5% naszych środków (dotacje nigdy nie pokrywają 100% ).

I jeszcze w związku z Pana odpowiedzią dotyczącą mojego pytania:

Pytanie 9. Czy można rozszerzyć zakres mocy   (obecnie np. od 5 do 5,3 kWp) zestawów w Regulaminie
Odpowiedź. Rozeznam propozycję z firmą doradczą, która pomaga nam w przygotowaniu wniosku.

Mam nadzieję, że można ten zakres swobodniej rozszerzyć. Obecnie panele produkowane są w takiej różnorodności mocy, że dzięki temu projektowana instalacja będzie elastyczniej dopasowana do potrzeb i oczekiwań klienta.
Odpowiedź. Na tym etapie nie ma sensu wchodzić w takie szczegóły. Będą one istotne przy ogłoszeniu konkursu przez gminę dla zainteresowanych udzieleniem  grantu. Regulamin i zasady zostaną doprecyzowane i uzgodnione z Urzędem Marszałkowskim po przyznaniu Gminie dofinansowania. Pana sugestię zaproponuję do uwzględnienia.

Z Pańskiej odpowiedzi wynika, iż zmiany w Regulaminie są możliwe -w związku z tym proponuję doprecyzować bardziej szczegółowo techniczną część Regulaminu również w innych kwestiach. Stąd poniżej moje kolejne pytania techniczne:

Pytanie 11. Skoro o dopuszczalnej mocy instalacji (§5 pkt 1 Regulaminu) decyduje moc szczytowa paneli to czy moc inwertera może być mniejsza niż łączna moc paneli? Z powodu różnicy pomiędzy nominalną mocą paneli fotowoltaicznych a rzeczywistą mocą przez nie osiąganą (np. nagrzane przez słońce do temperatury 70 st. C mają sprawność 80%) zaleca się stosowanie paneli o większej mocy niż moc inwertera? Przykładowa baza wiedzy:
https://www.hewalex.pl/porady-i-wiedza/fotowoltaika/dlaczego-warto-wybrac-zestaw-o-zwiekszonej-mocy-paneli-fotowoltaicznych.html

Odpowiedź.  Myślę, że zagadnienie zbyt szczegółowe na tym etapie. Podobnie jak to z pkt.9 wyjaśni się na etapie przygotowania do udzielania grantów.

Pytanie 12. Czy wykonanie instalacji z użyciem nowocześniejszych i droższych paneli monokrystalicznych o mocy np.: 290Wp lub więcej zamiast paneli polikrystalicznych o mocy 255Wp będzie uznawane za zachowanie "zasady celowości, oszczędności i racjonalności ponoszenia wydatków"?

Odpowiedź. Tak, pod warunkiem wyboru urządzeń spośród 3 dostawców paneli monokrystalicznych. W załączniku nr 4 do Regulaminu podaliśmy wartości minimalne, pozostawiając projektantowi podjęcie decyzji co jest w danych warunkach racjonalne. Dofinansowanie będzie stałe, 4000 zł/kWp. Zasada "celowości, oszczędności i racjonalności ponoszenia wydatków" to jedna z najważniejszych w dziedzinie finansów publicznych i musi być przestrzegana. Ważne jest aby przy wyborze dostawcy instalacji rozeznać rynek producentów. Zakładamy, że wybór spośród trzech zapewni zachowanie konkurencyjności.

Pytanie 13. Co stanie się, jeśli zapisałem się na instalacje 5kWp, a po wykonaniu projektu okaże się, że ze względów technicznych (możliwości montażu) moja powierzchnia dachu skierowana na południe okaże się za mała - czy mogę zmienić wielkość instalacji na 3kWp czy muszę zrezygnować?

Odpowiedź. Myślę, że będzie możliwość zmiany na etapie konkursu grantowego. Trzeba mieć tylko świadomość, że nakłady na instalację 5 kWp są dla inwestora znacznie większe niż na 3 kWp.

Pytanie 14. Sprawa ubezpieczenia instalacji. Otrzymałem informacje od mojego ubezpieczyciela (PZU), u którego mam już ubezpieczony dom, że nie jest możliwe dodatkowe ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej. Mogę jedynie po montażu instalacji podnieść sumę ubezpieczenia o wartość instalacji, a jej ubezpieczenie nie będzie odrębnie wymienione w polisie, ale będzie ona objęta ubezpieczeniem co wynika jedynie z OWU polisy - (OWU - Ogólne Warunki Ubezpieczenia) Czy taka zmiana obecnej polisy spełni warunki §5 pkt 12 Regulaminu?

Odpowiedź. Rozpytam tę kwestię. Wybudowana instalacja będzie przez okres trwałości projektu (5 lat od rozliczenia przez gminę środków unijnych) własnością gminy w części udzielonej dotacji. Ważne dla nas będzie to, aby była objęta ochroną. Przez ten okres musimy udzielać sprawozdań o pracujących instalacjach, produkowanej energii, redukcji CO2,  i wielu innych. Zatem, gdyby zdarzyło się, że na którymś budynku zostałaby zniszczona to mieszkaniec musi ją albo odbudować lub zwrócić gminie udzielone wsparcie. Sądzę, że wśród firm ubezpieczeniowych temat jest może nowy, ale z czasem przygotują odpowiednią ofertę i sprawa się wyjaśni.

Dziękuję za poświęcony czas i cierpliwość w udzielaniu odpowiedzi. Z wyrazami szacunku, R.K.

Z wyrazami szacunku,  Andrzej Mikulski


Odpowiedzi burmistrza na pytania zainteresowanych montażem instalacji - cz.2

W dniu 2018-01-22 20:08, P.B. napisał(a):

 Witam,

Jestem zainteresowana panelami fotowoltaicznymi na terenie gminy Ogrodzieniec.Czytając, komunikat na stronie internetowej mam pewną wątpliwość w związku z warunkami jakie należy spełnić by zakwalifikować się do programu. W regulaminie pisze,że deklaracje  mogą  być składane również jeszcze przed pozwoleniem na użytkowanie budynku  mieszkalnego, jednakże ma być on zamieszkały najpóźniej do dnia podpisania umowy o udzielenie grantu. Moja wątpliwość pojawiła się z  inną informacją podaną na stronie gminy ogrodzieniec :

"DOFINANSOWANIE BĘDZIE PRZEZNACZONE DLA MIESZKAŃCÓW ZUŻYWAJĄCYCH CO NAJMNIEJ 2500 KWH/ROK ENERGII ELEKTRYCZNEJ TJ. PŁACĄ ZA ZUŻYCIE WIĘCEJ  NIŻ 130 ZŁ MIESIĘCZNIE. IM RACHUNKI ZA ENERGIĘ SĄ WIĘKSZE, TYM  INWESTYCJA JEST BARDZIEJ OPŁACALNA."

Czy mam rozumieć,że budując budynek mieszkalny i planując w nim zamieszkać w IV kwartale 2018 roku, nie będę mogła skorzystać z grantu (złożyć wniosku ) z uwagi na brak możliwości ustalenia zużycia energii elektrycznej wskazanej powyżej oraz na stronie internetowej?

Rozumiem,że ubiegać o dofinansowanie mogą jedynie osoby które są stałymi użytkownikami sieci elektrycznej według zasad proponowanych do  "akcji fotowoltaika"?

 Dziękuję za szybką odpowiedz! Pozdrawiam

 

Szanowna Pani,

Obecnie rozpoznajemy zapotrzebowanie w gminie na instalacje fotowoltaiczne i zbieramy jedynie deklaracje. Na tym etapie dopuszczamy do projektu budynki, które dziś są w trakcie budowy lub budowa rozpocznie się w najbliższym czasie. Na podstawie deklaracji, w imieniu mieszkańców, złożymy  wniosek  o środki z Unii Europejskiej w konkursie ogłoszonym aktualnie przez Zarząd Województwa Śląskiego. Jeśli uda się je pozyskać, to będą dostępne dla zainteresowanych osób w latach 2019-2020. Ma więc Pani rok-dwa, aby budynek wykończyć i zgłosić do użytkowania, bo warunek zamieszkania jest absolutnie konieczny w dniu, w którym będzie składany wniosek do gminy o wypłatę dotacji.

Rozumiem Pani problem: dziś nie ma zużycia bo nie ma domu, czy tak? W tej sytuacji, w deklaracji w "Danych o budynku" (załącznik nr 3 - opis nieruchomości) w polu "Obecne zużycie energii elektrycznej ...", proszę wpisać, że budynek jest w trakcie budowy, a w poz."Przewidywane zużycie (...)"  - wpisać odpowiednią wartość. Prosze zaznaczyć też preferowaną moc instalacji - 3kWp lub 5kWp.

Życzę powodzenia,

Andrzej Mikulski - Burmistrz Miasta i Gminy

Autor:  ogrodzieniec.pl
09
STY
2018
6454
razy
czytano

5794/10242

Na skróty

Mobilnie w stałym kontakcie z gminą

Przydatne linki

Wspólnie możemy dokonać wielkich rzeczy

Galeria

Wyjątkowe miejsca na każdą porę roku

  • Zdjęcie: Kościół w Ogrodzieńcu

    Kościół w Ogrodzieńcu

  • Zdjęcie: Miejsca Rekreacji

    Miejsca Rekreacji

  • Zdjęcie: Skwer

    Skwer

  • Zdjęcie: Plac Piłsudskiego

    Plac Piłsudskiego

  • Zdjęcie: Studnia w Gieble

    Studnia w Gieble

  • Zdjęcie: Sprzątamy Gmine

    Sprzątamy Gmine

Czy wiesz, że...

Ciekawe informacje o naszej gminie

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Wyszukiwarka

Komunikat
Twoja przeglądarka internetowa lub system operacyjny, nie wspierają lektora.
Newsletter
Formularz kontaktowy
Logo: Miasto i Gmina Ogrodzieniec
Miasto i Gmina Ogrodzieniec