Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec, Plac Wolności 25, 42-440 Ogrodzieniec, woj. śląskie, tel. 032 6723055, 6732121...3 w.134.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ogrodzieniec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej dla miasta Ogrodzieniec.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej dla miasta Ogrodzieniec. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia podzielił na trzy poniżej opisane zakresowo zadania:
Zadanie nr 1 - wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w południowej części Ogrodzieńca. Dotyczy ulic: Batorego, Chrobrego, hetmańska, Jagiełły, Kolorowa, Konopnickiej, Krasickiego, Książęca, Leśna, Malinowa, Mieszka I, Ogrodowa, Piastowska, Południowa, Różana, Słoneczna, Słowackiego, Spacerowa, Szkolna, Wrzosowa.
Zadanie nr 2 - Wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej zgodnie z dokumentacja techniczną. Dotyczy ulic: Bzowska, Cmentarna, Kościuszki, Mickiewicza, Sienkiewicza, Wodna
Zadanie nr 3 - Wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w pozostałej części Ogrodzieńca. Dotyczy ulic: Cicha, Kościuszki - drugi koniec, Kopernika, Mostowa, Narutowicza, Nowy Świat, Olkuska, 1-go Maja, Paderewskiego, Piłsudskiego, Pl. Wolności, Słowackiego - drugi koniec, Sikorskiego, szeroka, Wschodnia.
Kanalizacja sanitarna
1) Kanalizacja sanitarna - zaprojektowana z rur kanalizacji zewnętrznej PVC klasy N średnice dla kolektorów głównych wynoszą od 200 do 250 mm.
a) fi 200 PCV - 4.032,00 mb
b) fi 250 PCV - 2.460,00 mb
c) głębokość ułożenia kanalizacji zawiera się w przedziale od 1,3 m do 3,0 m
d) studzienki rewizyjne wykonane metodą tradycyjną z kręgów żelbetowych średnicy 1200 mm
2) Przepompownia ścieków wraz z przyłączem elektroenergetycznym .
Parametry techniczne:
a) zbiornik podziemny fi 1400mm x 3600mm
b) pompy typu MS2 - 32 ZR z rozdrabniaczami o mocy 3,0 KW - szt. 2
c) armatura w zbiorniku - DN 80
d) średnica kolektora tłocznego między pompownią a studzienką - DN 100
e) obliczeniowy punkt pracy pompowni: Qp = 8 dm3/s; Hp =13 m H2O
f) ilość cykli pracy pompowni dla napływu maksymalnego 4,3 dm3/s - 3,3cykle/h
g) pompownia wykonana z tworzyw TWS
3) Przyłącza kanalizacji sanitarnej:
a) kanalizacja grawitacyjna - 9.328,00 m
b) kanalizacja ciśnieniowa - 1.127,00 m
c) Przewody przyłączy kanalizacji sanitarnej zaprojektowano z rur PVC typ N o średnicy 160 mm dla odcinków grawitacyjnych i z rur PE zgrzewanych doczołowo o średnicy zewnętrznej 110 mm dla kanalizacji ciśnieniowej.
d) Zaprojektowano przydomowe pompownie (22 szt.) ścieków z jedną pompą sterowaną za pomocą sygnalizatorów poziomu i automatyką opartą na sterownikach mikroprocesorowych.
Kanalizacja deszczowa
1) Kanalizacja deszczowa zaprojektowana w technologii rur kanalizacji zewnętrznej wykonanych z PCV klasy N, łączonych na kielich z uszczelką gumową. Średnice rur wynoszą od 200 mm do 500 mm
a) fi 200 PCV - 460,00 mb
b) fi 250 PCV - 580,00 mb
c) fi 315 PCV - 223,00 mb
d) fi 400 PCV - 1.130,00 mb
e) fi 500 PCV - 520,00 mb
2) Głębokość ułożenia kanalizacji zawiera się w przedziale od 1,3 - 2,78 m
3) Studzienki rewizyjne wykonane metodą tradycyjną z kręgów żelbetonowych fi 1200
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.31.40-2, 45.23.24.23-3.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 150.000,00 PLN..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU-
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1) Warunki ogólne:
A) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki art. 22 ust. 1 PZP i nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1, 2 PZP.
2) Warunki szczegółowe:
A) doświadczenie zawodowe :
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem zawodowym legitymując się wykonaniem (zakończone) jako generalny Wykonawca, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Uznane zostaną zadania inwestycyjne o wartości nie niższej niż 4 mln PLN netto każde, w tym przynajmniej jedno zadanie powinno zawierać w swym zakresie wykonanie kanalizacji grawitacyjnej w zakresie średnic od fi 160 do fi 500. o dł. min. 10 km w terenie odpowiadającym charakterystyką obszaru na którym będzie realizowane zadanie (obszar miejski, zwarta zabudowa).
B) potencjał kadrowy:
Wykonawca musi się wykazać
a) osobą z niezbędnymi uprawnieniami bez ograniczeń zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie objętym zamówieniem (branża sanitarna) i należącej do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy oraz będzie posiadała co najmniej 5 letnie udokumentowane doświadczenie w tym zakresie.
b) Osobą z niezbędnymi uprawnieniami oraz 3 letnim udokumentowanym doświadczeniem na stanowisku - kierownik robót sanitarnych,
c) Osobą z niezbędnymi uprawnieniami oraz 3 letnim udokumentowanym doświadczeniem na stanowisku - kierownik robót elektrycznych.
d) Osobą z niezbędnymi uprawnieniami oraz 3 letnim udokumentowanym doświadczeniem na stanowisku - kierownik robót drogowych.
C) sytuacja ekonomiczna Wykonawcy:
a) Wykonawca musi dysponować środkami finansowymi w wysokości minimum 30 procent zaoferowanej ceny brutto za realizację zadania,
b) Wykonawca musi poświadczyć zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 30 procent wartości zaoferowanej ceny brutto za realizację zadania,
c) Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę nie niższą niż 2 mln PLN.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału metodą spełnia- nie spełnia na podstawie weryfikacji wymaganych dokumentów.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1)Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1
i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, złożone na formularzu zgodnym z treścią wzoru zamieszczonego
w SIWZ,
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
6) Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, złożony na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 2 do Rozdziału III SIWZ,
7) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć przy wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia
8) Wykaz robót budowlanych wskazanych w pkt 5 ppkt 2A, złożony na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 1 do Rozdziału III SIWZ, w tym potwierdzenie realizacji co najmniej dwóch zadań inwestycyjnych w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej o wartości min. 4 mln PLN netto każde, w tym przynajmniej jedno zadanie powinno zawierać w swym zakresie wykonanie kanalizacji grawitacyjnej w zakresie średnic od fi160 do fi 500. o dł. min. 10 km w terenie odpowiadającym charakterystyką obszaru na którym będzie realizowane zadanie (obszar miejski, zwarta zabudowa) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie
9) Dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane wymienione przez Wykonawcę w wykazie, zostały wykonane (zakończone) należycie (np. referencje, protokół zakończenia),
10) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wymaganą wysokość posiadanych środków lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
11) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 2 mln PLN.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNEIV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.ogrodzieniec.bip.jur.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec 42-440 Ogrodzieniec, Plac Wolności 25, na wniosek wykonawcy
udostępnia SIWZ w terminie 5 dni. Koszt SIWZ to 300 zł brutto.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.02.2008 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec, 42-440 Ogrodzieniec, Plac Wolności 25, pok. 22 (sekretariat).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt finansowany jest ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego
Załączniki do pobrania:
1.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. (plik zip, 102 kB)
2.
Projekt budowlany. (plik zip, 230 MB)
3.
Przedmiary. (plik zip, 3.20 MB)
4.
Specyfikacja techniczna wykonania robót. (plik zip, 545 kB)
5. Projekt
budowlany cz. II. (plik zip, 4.06 MB)
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Ogrodzieniec 12.02.2008 r
AP-ZP/PN-2/2008
Nr AP-341/3/2008
Zainteresowani
Zamawiający – Gmina Ogrodzieniec zgodnie z art.38 ustawy Prawo Zamówień
Publicznych oraz w nawiązaniu do rozdziału I pkt 9 Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia udziela poniżej odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu
nieograniczonego na „Budowę kanalizacji sanitarnej dla miasta Ogrodzieniec”.
Pytanie 1
Czy w świetle zapisów znowelizowanego art.30 Prawa zamówień Publicznych
wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające
z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane), a
w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002
- studzienek kanalizacyjnych z betonu, wymagania normy PN-EN 1917:2004
Odpowiedź
Wyroby winny spełniać wymagania zawarte w SIWZ. Zgodnie z art. 30 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych m.in.:
1. Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i
jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub
norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego
przenoszących te normy.”
Gdziekolwiek w dokumentach kontraktowych powołane są konkretne normy i przepisy,
które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane
roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego
wydania powołanych norm i przepisów.
W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do
konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy
zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy,
pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Inspektora
Nadzoru.
Pytanie 2
W myśl art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002. i jej
nowelizacji z dnia 15.12.2006. zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu
wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i
szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne
oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w
pytaniu
Odpowiedź
Art.8 ust.5 Ustawy o systemie oceny zgodności po nowelizacji z dnia 15.12.2006
r. otrzymał brzmienie:
„5. Zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu
nieposiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu
oznakowaniu.”
Stosowne dokumenty Wykonawca będzie zobowiązany okazać w trakcie wykonywania
robót.
Pytanie 3
Zwracamy się z prośbą o udostępnienie nam przedmiarów robót dotyczących w/w
przetargu w formacie umożliwiającym bezpośrednią edycję w programie
kosztorysowym w którym zostały stworzone ( program „Zuzia” ). Prośbę motywujemy
tym iż przedmiarów jest bardzo dużo i gdyby była możliwość otrzymania ich w
edytowalnej postaci, w znacznym stopniu usprawniło by przygotowanie oferty.
Odpowiedź
Gmina posiada wersję papierową i elektroniczną przedmiarów robót w takiej formie
jaka jest zaprezentowana na stronie internetowej w przedmiotowym przetargu ( PDF
).
Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec
dr inż. Andrzej Mikulski
Ogrodzieniec 21.02.2008 r.
AP-ZP/PN-2/2008
Nr AP-341/6/2008
Zainteresowani
Zamawiający – Gmina Ogrodzieniec zgodnie z art.38 ustawy Prawo Zamówień
Publicznych oraz w nawiązaniu do rozdziału I pkt. 9 Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia udziela poniżej odpowiedzi na pytania dotyczące
przetargu nieograniczonego na „Budowę kanalizacji sanitarnej dla miasta
Ogrodzieniec” oraz wprowadza modyfikację SIWZ w rozdziale V Projekt umowy w
§ 12 ust. 2.
Pytanie 1
Pkt. 5 SIWZ dot.-sytuacji ekonomicznej Wykonawcy.
Czy wykonawca powinien dysponować środkami finansowymi w wysokości 30%
zaoferowanej ceny brutto za realizację zamówienia, czy też posiadać tylko
zdolność kredytową na powyższą kwotę, czy spełniać oba te warunki jednocześnie?
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania środkami
finansowymi w wysokości minimum 30% zaoferowanej ceny brutto za realizację
zadania oraz dodatkowo zobowiązany jest do poświadczenia zdolności kredytowej na
kwotę nie mniejszą niż 30% wartości zaoferowanej ceny brutto za realizację
zadania.
Wykonawca zobowiązany jest spełniać oba warunki jednocześnie.
Wyjaśnienie:
Posiadane środki finansowe pozwalające na sprawną realizację zadania (między
innymi zakup materiałów) nie są tożsame ze zdolnością kredytową przedsiębiorstwa
poświadczającą jego dobrą sytuację finansową, a tym samym zdolność do realizacji
zadania inwestycyjnego stanowiącego przedmiot zapytania.
Pytanie 2
Pkt. 6 SIWZ –dot. Wykonawców występujących wspólnie.
W przypadku występowania Konsorcjum, jakie konkretnie dokumenty i załączniki
oferenci muszą złożyć wspólnie, a jakie każdy z konsorcjantów i które z warunków
szczegółowych określonych w pkt 5 ppkt. 2 SIWZ powinni spełniać oferenci razem,
a które warunki każdy z oferentów występujących wspólnie?
Odpowiedź:
Zgodnie z punktem 6 ppkt 4 „Podmioty występujące wspólnie muszą złożyć odrębne
dla każdego podmiotu dokumenty dotyczące pkt 8 ppkt 1 – 2”. W przypadku
konsorcjum pozostałe dokumenty konsorcjanci mogą złożyć wspólnie.
Pytanie 3
Punkt 5.C a) SIWZ mówi, że: „Wykonawca musi dysponować środkami finansowymi w
wysokości minimum 30% zaoferowanej ceny brutto na realizację zadania” natomiast
pkt b) mówi, że: „Wykonawca musi poświadczyć zdolność kredytową na kwotę nie
mniejszą niż 30% wartości zaoferowanej ceny brutto na realizację zadania. Czy
oznacza to, że Wykonawca musi posiadać środki w wysokości 60% wartości ceny
brutto, czy też alternatywnie 30% środków finansowych lub 30% zdolności
kredytowej zaoferowanej ceny brutto?
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania środkami
finansowymi w wysokości minimum 30% zaoferowanej ceny brutto za realizację
zadania oraz dodatkowo zobowiązany jest do poświadczenia zdolności kredytowej na
kwotę nie mniejszą niż 30% wartości zaoferowanej ceny brutto za realizację
zadania.
Wykonawca zobowiązany jest spełniać oba warunki jednocześnie.
Pytanie 4
Punkt 6. Wykonawcy występujący wspólnie 3) SIWZ mówi, że: „Wszelkie zawarte w
SIWZ warunki i wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do
wykonawców, o których mowa w ppkt. 1”. Czy w związku z tym, że każdy z
konsorcjantów ma wykazać się realizacją co najmniej dwóch robót odpowiadających
swym zakresem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie
niższej niż 4 mln PLN netto każde, w tym przynajmniej jedno zadanie powinno
zawierać w swym zakresie wykonanie kanalizacji grawitacyjnej w zakresie średnic
od Ø160 do Ø500 o dł. min. 10 km, czy też wystarczy jeżeli jeden z konsorcjantów
wykaże się realizacją tych robót ?
Odpowiedź:
Przynajmniej jeden z konsorcjantów powinien wykazać się realizacją robót
wskazanych w SIWZ.
Pytanie 5
W związku z długim terminem realizacji zadania tj. do 30.10.2009 prosimy o
podanie rozkładu procentowego finansowania (podział miesięczny lub kwartalny)
w/w inwestycji przez Zamawiającego
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zadania do
30.10.2009 roku, natomiast może wykonać zadanie wcześniej zgodnie z
przedstawionym harmonogramem. Finansowanie zadania będzie uzależnione od
przedstawionego harmonogramu i rzeczywistego postępu prac. Zgodnie z
przedstawionym wzorem umowy faktury częściowe za wykonane, uzgodnione etapy
robót, regulowane będą przelewem na konto Wykonawcy wskazane na fakturze w
terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury i protokołu
odbioru częściowego.
Pytanie 6
Zwracamy się z zapytaniem do Rozdziału I Punkt 8, Ust. 8 SIWZ, dotyczącego
wykazu robót budowlanych odpowiadających charakterystyką i rodzajem obszaru, na
którym będzie realizowane zadanie. Zamawiający żąda przedstawienia wykazu robót
w zakresie wykonania kanalizacji grawitacyjnej od Ø160 do Ø500 o długości
minimum 10km. W związku z tym pytamy, czy zostanie uznany wykaz robót oraz
referencje je potwierdzające, spełniające poszczególne wymagania, lecz w
zakresie średnic od Ø 160 do Ø400.
Odpowiedź
Tak.
Uzasadnienie:
Zamawiający prosi o wykazanie robót w zakresie średnic i o określonej długości
min. 10 km. Zakres średnic Ø160 do Ø400 jest zgodny z zakresem określonym w SIWZ
tj. Ø 160 do Ø500, gdyż mieści się we wskazanym zakresie.
Pytanie 7
Czy zostaną uznane referencje na budowę kanalizacji sanitarnej jednego zadania
inwestycyjnego o wartości powyżej 4 mln. PLN netto, długości powyżej 10 km. ale
o średnicach od Ø160 do Ø315, a średnice o większych rozmiarach innymi
referencjami o mniejszych zakresach ilościowych i finansowych ?
Odpowiedź
Zamawiający prosi o wykazanie robót w zakresie średnic i o określonej długości
min. 10 km. Zakres średnic Ø160 do Ø315 jest zgodny z zakresem określonym w SIWZ
tj. Ø 160 do Ø500, gdyż mieści się we wskazanym zakresie. W rozdziale I Punkt 8,
Ust. 8 SIWZ Zamawiający prosi o „potwierdzenie realizacji co najmniej dwóch
zadań w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej wartości min. 4 mln. PLN netto
każde”
Modyfikacja SIWZ:
Zamawiający wprowadza modyfikację SIWZ w rozdziale V Projekt umowy w § 12 ust. 2
w następujący sposób:
W rozdziale V Projekt umowy w § 12 ustęp 2 otrzymuje brzmienie: Strony mają
prawo dochodzić odszkodowania przewyższającego powyższe kary na zasadach
ogólnych w szczególności w sytuacji gdy z winy Wykonawcy Zamawiający utraci
dofinansowanie w ramach Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu
Finansowego.
Pozostałe zapisy SIWZ nie zmienione niniejszym pismem pozostają bez zmian.
Burmistrz Miasta i Gminy
Ogrodzieniec
dr Andrzej Mikulski
Ogrodzieniec 25.02.2008 r
AP-ZP/PN-2/2008
Nr AP-341/13/2008
Zainteresowani
Zamawiający – Gmina Ogrodzieniec zgodnie z art.38 ustawy Prawo Zamówień
Publicznych oraz w nawiązaniu do rozdziału I pkt 9 Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia udziela poniżej odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu
nieograniczonego na „Budowę kanalizacji sanitarnej dla miasta Ogrodzieniec”.
Pytanie 1
SIWZ pkt. 5.2)C)a) i b)-wymagania co do sytuacji finansowej oferentów. Prosimy o
wyjaśnienie czy Wykonawca musi dysponować środkami finansowymi w wysokości
minimum 30% zaoferowanej ceny brutto za realizację zadania (pkt. a) i Wykonawca
musi poświadczyć zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 30% wartości
zaoferowanej ceny brutto za realizację zadania ( pkt. b); czy też Wykonawca musi
dysponować środkami finansowymi w wysokości minimum 30% zaoferowanej ceny brutto
za realizację zadania (pkt. a) lub Wykonawca musi poświadczyć zdolność kredytową
na kwotę nie mniejszą niż 30% wartości zaoferowanej ceny brutto za realizację
zadania ( pkt. b).
Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania środkami
finansowymi w wysokości minimum 30% zaoferowanej ceny brutto za realizację
zadania oraz dodatkowo zobowiązany jest do poświadczenia zdolności kredytowej na
kwotę nie mniejszą niż 30% wartości zaoferowanej ceny brutto za realizację
zadania.
Wykonawca zobowiązany jest spełniać oba warunki jednocześnie
Pytanie 2
Pkt. 14 SIWZ ppkt. 5o)-opis sposobu obliczania ceny, Zamawiający żąda aby w
cenie zawarty był koszt: nadmiaru gruntu który należy wywieźć na miejsce
wskazane przez gminę Ogrodzieniec, na odległość do 10 km. uwzględniając
odpowiednią odległość i opłatę. Dlatego też prosimy o podanie opłat jakie
obowiązują na przeznaczonym przez Zamawiającego składowisku.
Wysypisko wskazane przez zamawiającego nie będzie pobierało opłat z tytułu
przyjmowania nadmiaru gruntu powstałego w wyniku realizacji projektu. Nadmiar
gruntu dostarczony na wysypisko będzie służył jego rekultywacji.
Oferent winien wliczyć koszty transportu nadmiaru gruntu na wysypisko (odległość
5 km).
Pytanie 3
Zgodnie z pkt. 14 SIWZ - Wykonawca jest zobowiązany do podania w formularzu
ofertowym łącznej ceny ryczałtowej wraz z podatkiem VAT za wykonanie robót
objętych zamówieniem. Wykonawca sporządza kosztorys ofertowy w oparciu o własną,
opartą na rachunku ekonomicznym kalkulację ceny. Przedmiar robót należy
traktować jako element pomocniczy służący porównaniu zakresu prac z dokumentacją
projektową, a zgodnie z pkt. 12 SIWZ należy złożyć kosztorysy ofertowe. Proszę
odpowiedzieć w jakiej formie mają być te kosztorysy. Czy muszą to być wydruki z
programu kosztorysowego ściśle odpowiadające udostępnionym przedmiarom (wydruk
zawierający nr podstawy wyceny, opis pozycji odpowiadający przedmiarom,
jednostka, ilość, cena jednostkowa, wartość), czy też może to być dowolny arkusz
kalkulacyjny zawierający tylko opis (zgodny z przedmiarami ), jednostkę, ilość,
cenę jednostkową i wartość ?
Kosztorysy ofertowe mogą być w formie szczegółowej lub uproszczonej.
W przypadku kosztorysu uproszczonego każda pozycja kosztorysowa musi zawierać
liczbę porządkową, podstawę wyceny, opis pozycji, jednostkę miary, ilość, cenę
jednostkową, wartość.
Kosztorys uproszczony ponadto musi zawierać :
• wykaz materiałów składający się w każdej pozycji z : liczba porządkowa, opis
materiału, jednostka miary, ilość, cena jednostkowa, wartość
• wykaz sprzętu składający się w każdej pozycji z : liczba porządkowa, opis
sprzętu, jednostka miary, ilość, cena jednostkowa, wartość
• określoną wartość roboczogodziny i wartość narzutów (koszty pośrednie, zysk,
koszty zaopatrzenia)
• podsumowanie wartości wraz z podatkiem VAT
Pytanie 4
Proszę także o odpowiedź czy Zamawiający dopuszcza wstawienie do kosztorysu
dodatkowych pozycji zawierających koszty ujęte w pkt. 14 SIWZ ppkt 5.
Tak, jednakże Oferent winien wycenić pełny zakres prac objęty niniejszym
postępowaniem przetargowym.
Pytanie 5
W pkt. 2B SIWZ Zamawiający wskazuje, że Wykonawca musi wykazać udokumentowane
doświadczenie osób wykonujących zamówienie. Czy Zamawiający uzna spełnienie tego
wymogu, przez załączenie do oferty życiorysów zawodowych personelu
kierowniczego, przewidzianego do wykonania zamówienia ?
Oferent zobowiązany jest umieścić wymagane doświadczenie w załączniku nr 3 do
SIWZ. Oferent może odpowiednio sformatować załącznik w przypadku, gdy wymagane
informacje nie mieszczą się w wyznaczonych polach.
Pytanie 6
Czy w związku z zapisem w rozdziale I SIWZ pkt 14 ppkt. 1 obliczając wartość
zamówienia, oferent może skalkulować cenę wg własnych przedmiarów lub dowolnie
modyfikować załączone do SIWZ przez Zamawiającego przedmiary robót ?
Kalkulację ceny ryczałtowej należy sporządzić w oparciu o własną ekonomiczną
kalkulację ceny.
Oferent sporządzając wycenę nie może zmieniać wymaganych parametrów wykonania
prac określonych projektem i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót.
Wycenie podlega pełny zakres prac objęty niniejszym postępowaniem przetargowym.
Zamawiający nie wymaga szczegółowej zgodności z przedmiarami robót (dopuszczalna
jest ewentualna zmiana np.: bazy kosztorysowej), nie zamierza dokonywać
szczegółowej oceny kosztorysów ofertowych.
Długości i średnice sieci kanalizacyjnej i deszczowej wycenione w kosztorysie
ofertowym powinny być zgodne z tabelarycznym zestawieniem w SIWZ Rozdział II pkt
1.
Pytanie 7
Czy treść kosztorysu ofertowego będzie podlegała ocenie przez Zamawiającego?
Tak jak odpowiedź na pytanie nr 6.
Pytanie 8
Czy zgodnie z zapisem w rozdziale II SIWZ w pkt 2 ppkt 3 można przedstawić w
ofercie kosztorysy uproszczone w formie: podstawa wyceny/opis/jednostka/cena
jednostkowa/wartość ?
Kosztorysy ofertowe mogą być w formie szczegółowej lub uproszczonej.
W przypadku kosztorysu uproszczonego każda pozycja kosztorysowa musi zawierać
liczbę porządkową, podstawę wyceny, opis pozycji, jednostkę miary, ilość, cenę
jednostkową, wartość.
Kosztorys uproszczony ponadto musi zawierać :
• wykaz materiałów składający się w każdej pozycji z : liczba porządkowa, opis
materiału, jednostka miary, ilość, cena jednostkowa, wartość
• wykaz sprzętu składający się w każdej pozycji z : liczba porządkowa, opis
sprzętu, jednostka miary, ilość, cena jednostkowa, wartość
• określoną wartość roboczogodziny i wartość narzutów (koszty pośrednie, zysk,
koszty zaopatrzenia)
• podsumowanie wartości wraz z podatkiem VAT
Pytanie 9
Wniosek o przesunięcie terminu złożenia oferty.
Zamawiający nie wyraża zgody na przesunięcie terminu złożenia oferty.
Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec
dr inż. Andrzej Mikulski
|