Logo: Miasto i Gmina Ogrodzieniec
Miasto i Gmina Ogrodzieniec

Oficjalna strona internetowa Miasta i Gminy Ogrodzieniec. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.

Zielona szkoła w Łebie

W dniach od 28 maja do 6 czerwca 2021r. uczniowie klasy III i IV Szkoły Podstawowej w Gieble przebywali na zielonej szkole w nadbałtyckiej Łebie.

Po długim okresie zdalnego nauczania uczniowie mieli okazję spędzić więcej czasu w gronie koleżanek i kolegów oraz na łonie natury. Codzienne, długie spacery po plaży pozwoliły poprawić kondycję fizyczną dzieci po okresie ograniczonej aktywności w czasie lockdownu.

Ośrodek Diuna, w którym byliśmy zakwaterowani, przygotował wiele atrakcji. Pani animatorka organizowała dla nas zajęcia sportowe, zajęcia plastyczne, zajęcia z chustą oraz konkurs „Mam talent”. Nasi uczniowie mieli okazję obejrzeć Gwiezdny Teatr, gdzie dzięki specjalnym animacjom zobaczyli namiastkę kosmosu.
Oczywiście, odwiedzając Łebę, nie mogliśmy pominąć Słowińskiego Parku Narodowego. Do SPN wybraliśmy się w towarzystwie fantastycznego przewodnika. Pan przewodnik nie tylko opowiadał nam różne ciekawostki, ale zadawał też ciekawe zagadki, które zachęcały nas do bardzo uważnego słuchania. W tym dniu przeszliśmy naprawdę wiele kilometrów. Było warto. Celem naszej wyprawy były unikatowe w skali Europy ruchome wydmy. Turlanie się z największej wydmy było wspaniałym zwieńczeniem naszej wycieczki i absolutną wisienką na torcie. Zmęczeni, ale zadowoleni, wracaliśmy z powrotem, korzystając z meleksów.

Wielu wrażeń dostarczyła nam także wycieczka do Trójmiasta. W czasie całodniowej wycieczki odwiedziliśmy Gdańsk, Sopot i Gdynię.

Pobyt nad morzem byłby niepełny bez rejsu statkiem. Statek Gryf, który nas zabrał w godzinną podróż po Bałtyku, był bardzo okazały i rejs nim sprawił dzieciom wiele przyjemności.

W Dzień Dziecka czekały na uczniów specjalne atrakcje – pobyt w Łeba Parku. Dużą dawkę adrenaliny dostarczyły odwiedziny zamku strachu, labirynt magicznych luster i film 7D. Wielką frajdą był przejazd pojazdem Flinstonów (oj, nie było łatwo!). Dla odważnych (a w naszej grupie wszyscy byli odważni) były zjeżdżalnie i zjazdy pontonami. Na zakończenie podziwialiśmy okolice z Diabelskiego Młyna. Podczas przemieszczania się od jednych atrakcji do drugich mieliśmy okazję podziwiać niezliczone rzeźby wielu gatunków dinozaurów.

Dzień przed opuszczeniem Łeby tradycyjnie udaliśmy się na plażę. W tym dniu czekały tam na nas specjalne atrakcje. Pani animatorka przygotowała wiele zabaw i zorganizowała nam chrzest morski.

Specjalne podziękowania kierujemy pod adresem księdza proboszcza Krzysztofa Knapa, który przekazał środki finansowe z parafialnego funduszu Caritas na atrakcje dla dzieci. Ze środków tych zakupiliśmy bilety wstępu do Łeba Parku.

Izabela Łypaczewska

czytano

2741/10212

Na skróty

Mobilnie w stałym kontakcie z gminą

Przydatne linki

Wspólnie możemy dokonać wielkich rzeczy

Galeria

Wyjątkowe miejsca na każdą porę roku

Kościół w Ogrodzieńcu

Miejsca Rekreacji

Skwer

Plac Piłsudskiego

Studnia w Gieble

Sprzątamy Gmine

Czy wiesz, że...

Ciekawe informacje o naszej gminie

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Wyszukiwarka

Komunikat
Twoja przeglądarka internetowa lub system operacyjny, nie wspierają lektora.