Logo: Miasto i Gmina Ogrodzieniec
Miasto i Gmina Ogrodzieniec

Oficjalna strona internetowa Miasta i Gminy Ogrodzieniec. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.

Wycieczka Szlakiem Piastowskim

W dniach 23-25.05.2012r. odbyła się trzydniowa wycieczka „SZLAKIEM PIASTOWSKIM”. Przedstawiciele klas drugich i trzecich, pod opieką nauczycieli: Anety Bednarz, Katarzyny Romańskiej- Bujak oraz Iwony Jeziorko, mieli możliwość zwiedzenia miejsc szczególnie ważnych dla historii Polski.

W pierwszym dniu odwiedziliśmy Kruszwicę, gdzie podziwialiśmy Mysią Wieżę, czyli pozostałość zamku pochodząca z czasów Kazimierza Wielkiego. Następnie pojechaliśmy do Gniezna, by obejrzeć Katedrę Gnieźnieńską pw. Wniebowzięcia NMP- najważniejszy zabytek miasta, miejsce, w którym znajdą się relikwie św. Wojciecha, bezcenny zabytek sztuki romańskiej, jakim są Drzwi Gnieźnieńskie oraz wiele innych pamiątek niezwykle ważnych dla naszej narodowej tożsamości.  Jest to również miejsce koronacji pięciu królów Polski. Przeszliśmy również przez centrum miasta, gdzie               w dawnych czasach usytuowana była osada targowa. Ostatnim punktem zwiedzania tego dnia było Muzeum Początków Państwa Polskiego, które prezentuje dorobek kultury materialnej Wielkopolski oraz Gniezna czasów średniowiecznych.

W drugim dniu zawitaliśmy do Wenecji, gdzie podziwialiśmy eksponaty Muzeum Kolei Wąskotorowej oraz ruiny zamku „diabła weneckiego”.

Następnie odwiedziliśmy Biskupin- osadę warowną typu bagiennego powstałą w latach 747-722 p.n.e., którą zamieszkiwała ludność kultury łużyckiej. Zrekonstruowano tam część chat, wałów, ulic, bramę i cześć pomostu.

Ostatni dzień spędziliśmy w Poznaniu, gdzie obejrzeliśmy Stary Rynek, renesansowy Ratusz  z  koziołkami-  Poznańską  Farę-  pojezuicki  kościół przykład włoskiego baroku w Polsce oraz Palmiarnię.

Szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do Ogrodzieńca.

Aneta Bednarz

czytano

9914/10219

Na skróty

Mobilnie w stałym kontakcie z gminą

Przydatne linki

Wspólnie możemy dokonać wielkich rzeczy

Galeria

Wyjątkowe miejsca na każdą porę roku

Kościół w Ogrodzieńcu

Miejsca Rekreacji

Skwer

Plac Piłsudskiego

Studnia w Gieble

Sprzątamy Gmine

Czy wiesz, że...

Ciekawe informacje o naszej gminie

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Wyszukiwarka

Komunikat
Twoja przeglądarka internetowa lub system operacyjny, nie wspierają lektora.