Logo: Miasto i Gmina Ogrodzieniec
Miasto i Gmina Ogrodzieniec

Oficjalna strona internetowa Miasta i Gminy Ogrodzieniec. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.

Gliwice okiem turysty - wycieczka rodzinna

W środę, 17 sierpnia ramach Wakacji z Kulturą czterdziestoosobowa grupa była na wycieczce rodzinnej w Gliwicach – ciekawym historycznie śląskim mieście, z uroczą Starówką i zabytkami sięgającymi czasów średniowiecza, okresu, kiedy powstało miasto. Ze względu na dużą liczebność grupy podzieliliśmy się na dwie grupy, aby łatwiej pomieścić się we wszystkich zakątkach przewidzianego planu zwiedzania. Zaczęliśmy od perły architektury dziewiętnastowiecznej, czyli willi przemysłowca Oskara Caro i średniowiecznego Zamku Piastowskiego - panie przewodniczki, w ciekawy sposób przybliżyły nam historię tych miejsc. Ciekawostką była makieta miasta wykonana w roku 1907. Nasze miasto też posiada makietę, co prawda wykonaną dużo później, bo w roku 2011, ale też  jest się czym pochwalić.   Następnie udaliśmy się do Palmiarni, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po wszystkich pawilonach tematycznych z egzotycznymi roślinami, terrariami z gadami, akwariami z rybami z rożnych kontynentów. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy słynnej zbudowanej przed II wojną światową Radiostacji, o wysokości 111 m, co daje jej status najwyższej istniejącej, zbudowanej w całości z drewna, konstrukcji na świecie.

Po zwiedzaniu przerwa na posiłek i wyjazd do domu. Wycieczka bardzo się udała, kto nie był – niech żałuje. W drodze powrotnej już obmyślaliśmy miejsce, gdzie wybierzemy się następnym razem.

W galerii prezentujemy zdjęcia z pierwszej części wycieczki: Willa Caro i Zamek Piastowski. W drugiejj odsłonie: Palmiarnia i Radiostacja.

Autor:  mgok.ogrodzieniec.pl
SIE
2016
3274
razy
czytano

7077/10221

Na skróty

Mobilnie w stałym kontakcie z gminą

Przydatne linki

Wspólnie możemy dokonać wielkich rzeczy

Galeria

Wyjątkowe miejsca na każdą porę roku

Kościół w Ogrodzieńcu

Miejsca Rekreacji

Skwer

Plac Piłsudskiego

Studnia w Gieble

Sprzątamy Gmine

Czy wiesz, że...

Ciekawe informacje o naszej gminie

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Wyszukiwarka

Komunikat
Twoja przeglądarka internetowa lub system operacyjny, nie wspierają lektora.